Friday, August 7, 2009

BONUS Awal ???

Kuala Lumpur - Jawatankuasa Tertinggi Kepaim telah mengadakan rundingan dan memohon kepada pihak pengurusan tertinggi AIM agar bonus dapat dibahagikan awal kepada kakitangan sebelum Hari Raya AidilFitri ini yang berkemungkinan akan di sambut pada 22 hb September 2009.

Jawatankuasa Kepaim juga telah memohon bonus ini diberikan sebulan gaji ataupun minimanya RM1000 bagi setiap pekerja. Pemberian bonus ini penting, apatah lagi boleh dikatakan keseluruhan kakitangan AIM berkhidmat di luar negeri masing-masing. Di zaman yang serba memerlukan duit ini kos untuk balik kampung (Service Kereta, Minyak Kenderaan, TOL dan banyak lagi) maka pihak Jawatankuasa merasakan amat penting bagi semua kakitangan dibayar bonus sebelum Hari Raya Aidilfitri ini. Ini tidak termasuk lagi soal menyediakan peralatan Hari Raya untuk anak-anak dan keluarga dan juga sambutan pada hari Raya itu lagi sendiri.

Umum mengetahui dan memang di sahkan oleh semua pihak, kakitangan bawahan tidak mampu untuk menabung dek kerana desakan hidup kini yang amat tinggi kini. Semua kakitangan tidak terlepas dari berhutang untuk meneruskan kehidupan yang semakin mendesak di alaf ini. Sayugia itu pemberian bonus ini sangat penting kepada kakitangan dan semoga pengurusan tertinggi AIM dapat menyelami hati kakitangan.

No comments:

Post a Comment